Jak wynika z licznych badań rynku pracy, dla pracowników chcących podjąć zatrudnienie niezmiernie ważny jest wizerunek przyszłego pracodawcy. Najlepiej, żeby była to firma popularna, postrzegana jako przyjazna dla klientów i społecznie odpowiedzialna. Przykładem firm, które mimo że działają wyłącznie online, są firmy branży rozrywkowej, między innymi kasyna online.
Społeczna odpowiedzialność
Jedną z cech dobrze widzianej firmy jest jej społeczna odpowiedzialność. Ludzie nie chcą pracować w przedsiębiorstwach kojarzonych z zanieczyszczaniem środowiska, oszustwami finansowymi czy jakąkolwiek formą wyzysku. Kasyno internetowe Unibet swoją społeczną odpowiedzialność realizuje poprzez politykę informowania i edukacji w zakresie nadmiernej ilości czasu i środków finansowych przeznaczanych na rozrywkę w kasynie internetowym. W profilu gracza każdy zarejestrowany użytkownik może sprawdzać statystki czasu poświęconego na aktywność na stronie kasyna. Dodatkowo każdy może skorzystać z narzędzia „monitoring aktywności”, dzięki któremu informacje o czasie spędzonym na portalu będą na bieżąco udostępniane w formie specjalnych powiadomień.
Firmy przyjazne klientom
Pojęcie firmy przyjaznej klientom jest bardzo szerokie. Generalnie chodzi jednak o to, że jeśli firma dobrze obsługuje swoich klientów, dbając o realizację zamówień czy zleceń zgodnie z ustalonymi warunkami, to jest ona przyjazna klientowi. Drugim ważnym wyznacznikiem jest oferowanie prostych i przejrzystych zasad, bez żadnych kruczków prawnych i drobnych niuansów. To kryterium zaczyna dostrzegać coraz więcej firm, a jako pierwsze zaczęły je stosować telekomy oferujące przedpłacone abonamenty. Kolejną sprawą jest pozakupowy serwis klienta, który gotów jest udzielić wsparcia, gdy okaże się ono niezbędne. Związek między obsługą klienta a postrzeganiem firmy jako przyjaznego pracodawcy przebiega na linii „jestem zadowolonym klientem – będę zadowolonym pracownikiem”. Oczywiste jest bowiem, że obsługa klienta wymaga nie tylko ustalonych procedur, ale również zachowania pewnej elastyczności.
Popularność
Popularna firma to z reguły firma duża. Firma, która dba o swój wizerunek, a często jest również zaangażowania społeczne i dba o dobre relacje z klientami, pracownikami i użytkownikami portali społecznościowych. Sposobów na zyskanie popularności w tym pozytywnym znaczeniu jest bardzo dużo. Jednym z nich jest chociażby reklama – zabawna kampania reklamowa potrafi znacząco zwiększyć rozpoznawalność marki, czego przykładem jest Play. Również zaangażowanie społeczne realizowane poprzez udział zarówno w działaniach na rzecz lokalnej społeczności, jak i o znaczeniu globalnym ma wpływ na popularność, co wykorzystał producent wody Żywiec w kampanii sadzenia drzew. Firma popularna, to rozpoznawalny pracodawca. Praca w niej wiąże się ze swoistym prestiżem społecznym.
Social media
Ogromną rolę w promowaniu przyszłych pracodawców pełnią social media. Posiadanie profilu na Facebook’u czy Instagramie jest niemal obowiązkowe. Dzięki temu kanałowi można do grona swoich znajomych zapraszać osoby poszukujące pracy, promować swoje wartości i politykę dotyczącą zatrudnienia, informować o wakatach a także różnego rodzaju praktykach i stażach.
Wiele firm rozumie, że przyszli pracownicy zwracają uwagę na mnóstwo innych kwestii, poza samą wysokością wynagrodzenia. W związku z tym dokładają wszelkich starań, by ich wizerunek organizacji i pracodawcy był jak najlepszy.